Wednesday, June 5, 2013

My Strange TV Addiction

I don't watch a lot of TV. I can't really, because I don't want Gracie watching a bunch of TV and become a Zombie. But also because I think the shows on TV these days are crap.

I don't need to see hoochie mama's on the Jersey Shore, and I don't need to see Broadway torn apart (I am lookin' at you Smash...). I keep up with Nashville, The Voice, So You Think You Can Dance & Greys Anatomy. And I really only watch Nashville for Raycon: Rayna & Deacon.  (I will be on this fanship until I die. I know it.)

But occasionally, I do want to watch something that isn't The Backyardigans

After I had Gracie, Daniel and I wanted to watch a show together that we could watch from start to end with each other. I don't know if that's weird or not... 

We chose The X-Files. Neither of us had ever seen an episode and it ran for 9 seasons & two movies so we knew we could watch it for awhile. Now, almost a year later. We are on Season 8 Episode 6. We have watched one of the movies already. (You kinda have to because it's tied in the seasons.)

I can't watch it without Daniel because I am too much of a scaredy cat. Plus, we aren't allowed to watch it without each other. 

I am freaking OBSESSED. I love Dana Scully. I. LOVE. DANA. SCULLY.

At this current moment in time I am a little worried because I find myself wanting Scully to be with Agent Doggett. Even though my heart has been pleading that Mulder and Scully will FINALLY be together. And TOGETHER, not just eluding to it. I want declarations of love here people! I better get it. 

But, when I am bored and Gracie is asleep, I need something else to watch...Cheers was added to Netflix and I love Kirstie Alley so I figured hey, why not. I started at season 6 where Kirstie started. I don't like Shelly Long. UGH. So annoying...thus why I didn't watch seasons 1-5. Not gonna lie, I finished seasons 6-11 in I think two weeks. I kept it on in the background all day. Gracie learned to dance to the theme song. It was on when Daniel got home. We watched it till bedtime. I was obsessed. I wanted Rebecca and Sam to be together. Instead she runs off with a plumber. Ugh. Such a let down. 

But Carla is my spirit animal. 


Because I obviously didn't get my fill with Cheers I needed to go on to Frasier.


I had seen a few episodes when I was younger, because my mom was a fan. But holy smack, I friggin' love it. Daphne and Niles are my favorites :). I am still on season 1, but I don't expect that to last long.

Not only do I watch these shows but I get super invested in the characters. I talk about them as if they are real and are my best friends.

For example: 

"I really just want Mulder and Scully to commit to each other. I mean, it's been 8 years!"

"Ugh why is Rebecca still dating that skeeze! She needs some "me" time!"

"Niles is a horrible husband. He needs to divorce Maris already so he can woo Daphne without me hating him for it." 


Basically, I am addicted to old shows that no one cares about anymore and that are, in their entirety  on Netflix.

If they ever add Golden Girls and/or Designing Women, you may never see me again.

4 comments:

  1. X Files freaks me out too. I have seen maybe two episodes and that was more than enough for me! I had friends that were obsessed when it was on in high school though.

    I will always love Friends. It's my favorite show and nothing has yet to replace it.

    ReplyDelete
  2. I am obsessed with the x files too! I just started season 6 last night and I have to resist the desire to marathon it because I will be so gutted when I get to the end. I too adore Scully, she is so inspirational. It's just lovely to see such an intelligent female character in a tv show.

    ReplyDelete
  3. haha, Hal and I like to watch shows from the beginning and blast through them. We did that with prison break, but never finished because the last season got real lame. Then we did breaking bad, but I couldn't watch past the first season, I only made 2 seasons of dexter before I couldn't do it anymore. I can't handle the anxiety! I've been seeing x files advertised on netflix, but I think I'm too much of a whimp to watch it. I've heard wonder years is on netflix. Maybe we'll do that or cheers. I used to watch Fraiser all the time back when it was on.

    ReplyDelete
  4. Dustin and I do the same thing. We have tons of shows that we watch together. I think we may have to do X-files next!

    ReplyDelete

Thanks for taking the time to say something back! :) One sided conversations are never any fun! :) Thanks for reading!